על תנאי הפנסיה באקדמיה בבריטניה
השביתות של חברי הסגל האקדמי באוניברסיטאות הבריטיות מעוררות התרגשות בישראל בקרב חובבי הסולידריות, כך למשל כתב ברשת “אקדמיה” רן חרמש: מסתבר, שכשעובדים, כן, מרצים באוניברסיטאות גם הם עובדים, מתגייסים ומשקיעים, אפשר לקדם נושאים חשובים, במקרה הנוכחי, תנאי פנסיה בבריטניה. מזה כחודש שהאקדמיה הבריטית שובתת. השביתה, שהתחילה בגלל הרעה בתנאי המרצים, הצליחה בשל התגייסות הסטודנטים והציבור שמאסו בהתמסחרות האוניברסיטאות ועל כך הגבתי: לפני שמתרגשים מהסולידריות של עובדי האוניברסיטאות בבריטניה ששובתים במחאה על הרפורמה בפנסיה כדאי להבין על מה מדובר. העובדים המאוגדים מתנגדים לשינוי שאמור להעביר את הפנסיה משיטת defined benefits (הטבות מוגדרות) לפנסיה צוברת. השיטה הקיימת של הטבות מוגדרות (למען הדיוק […]
