למה נתניהו חייב ללכת

קראתם כבר את המסמך של מנדלבליט “כתב חשדות ביחס למר בנימין נתניהו”?

אם טרם מצאתם את הזמן לכך אז אני ממליץ בחום, קריאה מרתקת. אחרי קריאת המסמך, כל אדם סביר מבין שהמסרים של נתניהו בסגנון “להאשים בשוחד על שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה צעד אבסורדי שאין לו תקדים בתולדות המשפט” ו”הכל צפוי לקרוס” פשוט מגוחכים.

גם אם נתניהו קיבל רק שתיים וחצי כתבות, מה שהוא נתן לאלוביץ’ זה הטבות על חשבון הציבור בשווי של מאות מליוני שקלים, כמובן שלא מדובר בשתיים וחצי כתבות. מדובר במעורבות שיטתית של נתניהו ורעייתו באתר וואלה, כשלאלוביץ’ ברור שמדובר בעסקה.

השילוב של תיק 1000, 2000 ו-4000, מציירים תמונה עגומה, של אדם קמצן, חמדן, אובססיבי, נטול מעצורים ויושרה, וחסר ממלכתיות.

מדוע נתניהו פעל כך? באמת שאני לא יודע. זה די מדהים שאדם כל כך אינטליגנטי, ראש ממשלה כל כך פופולרי, הסתכן בצורה כזו בשביל תמורה באמת צנועה. אני לא מזלזל במאות אלפי שקלים של סיגרים ושמפניה, או בהטיה של התקשורת. אבל ברצינות, בשביל זה להסתכן כל כך? הרי יש לאיש רכוש של עשרות מליוני שקלים, והוא ראש ממשלה שהביקורת בתקשורת כנראה לא פוגעת בפופולריות שלו בקרב אוהדיו. תאוות השלטון, החמדנות והקמצנות, וכנראה גם הקשיים הנפשיים של אשתו, וחוסר הרצון או היכולת שלו להתמודד עם הדרישות שלה, יובילו אותו בסבירות גבוהה לכלא.

כל מי שמדינת ישראל יקרה ללבו צריך להצטרף לדרישה שנתניהו יתפטר, ויפנה את מקומו למנהיג אחר בליכוד. זה נכון שגם לפני כתב האישום נתניהו הזניח חלקים ניכרים בניהול הממשלה, ותחת הנהגתו הליכוד התדרדר באיכות האנושית ובהתעצמות של הכוחות שפועלים בניגוד לחוקת הליכוד. אבל עכשיו, כשהוא צפוי להקדיש את זמנו למאבק המשפטי, הוא לא יכול לתפקד כראש ממשלה. ולא, זה ממש לא או נתניהו או ממשלת שמאל, כנראה הפוך. ההצמדות של נתניהו לכיסא רק מגדילה את הסיכוי של ממשלת גנץ-לפיד-ניסנקורן-עבודה-מרצ.

ברט סטיבנס, ניו יורק טיימס, מסביר יותר טוב ממני למה נתניהו חייב ללכת.

ברט סטיבנס, ניו יורק טיימס, “הפרשן השמרן של ניו יורק טיימס: הגיע הזמן שנתניהו יילך הביתה, הוא פגום בצורה רעילה”, באתר הארץ, 02 למרץ 2019

הבהרה לאור תגובות רבות: כדאי לשים לב מה אני טוען כאן ומה אני לא טוען. אני טוען שכתב האישום חמור ושהתגובות של נתניהו לתקשורת הן אוויליות. כמו כן אני טוען שלאור העובדה שנתניהו כבר הרבה זמן מזניח חלק נכבד מעבודתו ולאור ההתנהגות שלו שאין לגביה ספק (בלי קשר בכלל להיבטים פליליים) ולאור המצב העלוב של המפלגה שהוא עומד בראשה, ולאור העובדה שלא יהיה לו זמן עכשיו לנהל את המדינה, הוא צריך לפרוש. לטובת הציבור ולטובת סיכויי הניצחון של הליכוד. אני לא טוען שהוא אשם ולכן הוא צריך לפרוש.