חיסול הפרוייקט הציוני

ממשלות ישראל, צעד אחר צעד, מובילות אותנו לחיסול הפרויקט הציוני.

מירב ארלוזרוב, “כדי שלא נגמור כמו הטיטאניק, המומחים מציעים לחלק את ישראל לקנטונים”, באתר דהמרקר, 06 למאי 2021

עם אוכלוסייה חרדית שמכפילה את עצמה כל 16 שנים מדינת ישראל לא תוכל לשגשג לאורך זמן. לא מדובר על תחזית לעוד 200 או 100 שנים. זה כנראה יקרה כבר בזמן החיים שלנו. האם זה יקרה בוודאות? בהחלט לא. יתכן שיחול מפנה מהיר בהתנהגות החרדים. אולי האצה אדירה ביציאה בשאלה ואולי רק צמצום ילודה משמעותי ועלייה בהשתתפות בשוק העבודה, אבל מדובר על תרחיש סביר ביותר. קשה לראות איך, כל עוד החרדים בשיתוף הפעולה של כלל המפלגות בישראל, ממשיכים ליהנות מסיוע כלכלי שמאפשר את אורח חייהם המבוסס על גזל הקופה הציבורית, משנים משהו.
תחליטו מה אתם רוצים: להמשיך לריב כאן על כן סיפוח לא סיפוח, כן חוק לאום לא חוק לאום, ולחפש דרכון זר. או להבין שחייבים ליצור כאן חזית רחבה לצמצום אדיר של מדינת הרווחה. כדאי לקרוא עוד בכתבה של מירב ארלוזורוב על התחזית הדמוגרפית של ישראל. ארלוזורוב והמומחים שהיא מראיינת מציגים בצורה ברורה את הבעיה, אבל כשזה מגיע לפתרונות אני לא חושב שהם בכיוון, או אולי כמו רבים מידידי הכלכלנים, הם מסרבים להבין שצריך לוותר על החלום של מדינת רווחה בסגנון שוודי אם אנחנו רוצים לשרוד.
רק אם הציבור בישראל יבין את גודל האתגר, יהיה לחץ להקים כאן קואליציה רחבה של ימין מתון ומרכז (היכן שרוב הציבור נמצא), שתפעל לאימוץ מודל של ממשלה רזה: בלי קצבאות ילדים, חינוך ליבה בלבד בלי חוגים ובלי מימון פעוטונים, תקציב בריאות עם השתתפות עצמית גבוהה, אפס סובסידיה לדיור. רק אם ידעו אזרחי המדינה שכל ילד יעלה להם הרבה כסף, והממשלה תיקח הרבה פחות מס משכרם, יהיה שינוי.
(ובצפי על תגובות מימין: האוכלוסייה הערבית לא גדלה יחסית לגודל האוכלוסייה בישראל, אין לה כוח פוליטי, והערבים משתלבים בשוק העבודה. מי שיחסל אותנו זה החרדים ולא הערבים אזרחי ישראל שרוצים ברובם המכריע להשתלב בחברה ולחיות חיים טובים)