הפקרות העלאת השכר והפנסיה של השוטרים

ממליץ לקרוא את הפרשנות של מירב ארלוזורב להפקרות של העלאת השכר והפנסייה של השוטרים.

מירב ארלוזרוב, “רפיסות וחוסר אחריות הגובלת ברשלנות: כך חילק כחלון צ’ק של 20 מיליארד שקל לשוטרים”, באתר דהמרקר, 18 לאוקטובר 2018

כל ראש ממשלה סביר, בוודאי “מר כלכלה,” היה מפטר מידית שר אוצר כמו כחלון. למעשה כבר היה צריך לפטר אותו מזמן. אבל נתניהו מושחת מהיסוד – תיק 1000, 2000, 4000 זה כסף קטן. הפקרת הקופה הציבורית בידיים של כחלון כחלק מאג’נדת ההישרדות האישית זה הכסף הגדול. במקום לרסן את כחלון הוא מתחרה בו “בנדיבות” בשימוש בכספי ציבור. הוא חייב לעוף וכמה שיותר מהר.

הטענות, שמיד יצוצו כאן, שהחלופה לנתניהו זה ממשלת שמאל, הן קשקוש מוחלט. זה נכון שאין בליכוד את מנהיג החלומות שלי, אבל יכולה לקום ממשלת ימין מרכז גם בלי נתניהו בראש.

כמה ציטוטים של ארלוזורוב:

במהלך המשא ומתן, כשהצוותים המקצועיים אפילו עוד לא סיימו לאסוף את הנתונים המספריים ואת הניתוח המשפטי של האירוע — כחלון בחר לעקוף את כולם, ולסכם מעל ראשם את המשא ומתן. ככל הידוע, כחלון נתן לשוטרים כמעט את כל מה שביקשו. כלומר, היתה כאן בעיקר קבלה חד־צדדית של עמדה אחת, כמעט בלי פשרה כלשהי, וזאת בניגוד למקובל במשאים ומתנים על הסכמי שכר.

המשילות הרופסת עד אימה של כחלון, חייבים לומר, אינה רק באשמתו. היא גם מנת חלקו של נתניהו. הצוותים המקצועיים במשרד האוצר הסבירו לראש הממשלה את גודל האירוע — תשלום של 7 מיליארד שקל רטרואקטיבית לשוטרים, לסוהרים וגם לגמלאים שלהם, ועוד תוספת שכר שנתית של כ–700 מיליון שקל מכאן ואילך, ובסך הכל כ–20 מיליארד שקל לאורך שנים.