אין ימין אין שמאל וועדים לפני הכל*

חיים לוינסון, “פנחס עידן, מספר 19 בליכוד, בביקורת על נתניהו: “סתם מתנפל על הוועדים”, באתר הארץ, 24 לפברואר 2019

בהמשך לטענה שהתחרות בין הליכוד לבין גנץ-לפיד, מי יותר גרוע כלכלית קשה, אז פנחס עידן (איש הוועדים) רוצה להגיד משהו בנושא:

בין 50% ל-60% מהוועדים הגדולים הם אנשי ליכוד

את זה הוא אמר בתגובה לטענה של נתניהו שבמפלגת גנץ-לפיד: 

לא מבינים דבר בכלכלה, ולכן יעשו מה שיגיד המומחה לכלכלה שלהם ששיבצו במעלה הרשימה שלהם, ניסנקורן. יו”ר ההסתדרות ואיש השמאל הכלכלי, נציג הגופים הפופוליסטיים שמונעים תחרות במשק. זה שלהם

אז זה נכון שנתניהו מבין הרבה יותר, אבל פנחס עידן מזכיר לנו שההבנה שלו לא ממש רלוונטית לקבלת ההחלטות הכלכליות בפועל. ואני מזכיר לכם, שגם באותם מקומות שהוועדים לא שולטים בליכוד, נתניהו העביר את השליטה לכחלון. אז נתניהו מבין מצוין ונואם מעולה, וכחלון ונציגי הוועדים עושים.

לא שאני חושב שגנץ-לפיד, בקואליציה עם גבאי ומגוון ניאו-סוציאליסטים, יעשו שירות טוב יותר לכלכלה. המצב ממש רע.

עוד קצת פנינים משורות הליכוד, המפלגה שעל פי החוקה שלה צריכה לקדם כלכלה תחרותית. כך אומר עידן:

סתם מתנפלים, כולל ראש הממשלה… הוועדים עושים עבודה חשובה ובשיתוף פעולה עם ההנהלה, במקומות שנקראים כביכול חזקים. אני לא חייב להסכים עם כל מה שאומרים. אני לא יודע מה זה מונופולים. הוועדים מספיק אחראים, דואגים לעובדים, זה לא אמור להיות משהו שכביכול לא טוב וצריך לקבל התקפות מכל הכיוונים. מה הדבר הרע מזה?

גם עובדי הרכבת בליכוד? שואל הכתב את עידן, ותשובתו:

כן. זה לא כמו שהוועדים היו כמו עדר ושמו מפלגת עבודה. היום בין 50% ל-60% מהוועדים הגדולים הם אנשי ליכוד. ברכבת, בנמלי הים, בשירות התעסוקה הם מזוהים עם הליכוד בלי שום קשר.

*תודה לעוקב – Tomer Aviad