איפה נמצאת ישראל בדירוג התוצר לנפש בין כלכלות העולם?

הכתבה בחדשות 12, מחמיאה באריכות לביצועים המרשימים של הכלכלה הישראלית, עם מגוון סופרלטיבים על חוסנה של הכלכלה הישראלית ועל הזינוק לצמרת וכדומה, אבל לקראת הסוף, פונים לאמת העגומה:
לצד הנתונים המעודדים, איך ייתכן שאנחנו לא מרגישים עשירים כל כך? בעיית יוקר המחייה בישראל לא נפתרה בשנים האחרונות ואף הוחרפה – כך שישראל נחשבת עדיין לאחת המדינות היקרות בעולם. לפי ארגון ה-OECD, המחירים בישראל כיום גבוהים בכ-25% מהממוצע של כלל מדינות הארגון. וכך, בעוד מבחינת היקף ההכנסה לנפש ישראל נמצאת במקום ה-19, המכובד מאד, מבחינת התוצר לנפש במונחי כוח קנייה (PPP), אינדיקטור המגלם שינויים בשער החליפין ואת כוח הקנייה של המטבע המקומי, ישראל ממוקמת במקום ה-35 בלבד.
טיפה כלכלה: תוצר לנפש ללא התאמה לכוח הקניה הינו נתון חסר משמעות. הרי מה התוצר לנפש נועד למדוד? את הפריון *הריאלי* של העובד הישראלי הממוצע, וזה חשוב בגלל שהתוצר הריאלי מתוקן לכוח קנייה, מתואם עם ההכנסה של משק הבית הממוצע, במונחי כוח קנייה. כדאי להבין, שאם המשק הישראלי ימשיך לייצר בדיוק את אותה הכמות של המוצרים והשירותים, אבל מחירים יעלו בדולרים בחמישה אחוזים – כלומר לא קרה שום דבר ריאלית, אז נראה כתבה על זינוק נוסף מהמקום ה-19 בעולם למקום ה-16.