ספסרות בכרטיסים לאירוויזיון

רק לפני שבועיים כתבתי פוסט ביקורת על טור לא חכם במיוחד שפורסם בעיתון “הארץ” תחת הכותרת “כרטיסים יקרים בטירוף לאירוויזיון? תאשימו את נתניהו.” והנה היום אנחנו מתבשרים על ספסרות בכרטיסים. הספסרות מעידה כי המחיר הגבוה שעליו מלין כותב הטור, הוא למעשה נמוך מידי, והוא מחיר שיש בו הרבה יותר ביקוש מהיצע.

זה מה שכבתי בפוסט בפייסבוק לפני שבועיים:

על הבלבול של כותבי טורים ניאו-סוציאליסטים בעידן המדינה ההורה תחת הכותרת: “כרטיסים יקרים בטירוף לאירוויזיון? תאשימו את נתניהו”. כותב איתי שטרן, בעיתון “הארץ,” שנתניהו לא מוכן לממן את כל הוצאות הפקת האירוויזיון ולכן תאגיד השידור נאלץ לגבות מחירים גבוהים. ומכאן המסקנה שנתניהו אשם במחירים הגבוהים של הכרטיסים, ובתוצאה הבלתי נמנעת שרק בעלי אמצעים יוכלו לצפות במופע מקרוב.

שלוש הערות:

  1. מדובר בכספי משלם המיסים. לא כסף פרטי של נתניהו. האם זה מה שנמצא בראש סדר העדיפות של התקציב הציבורי? סבסוד כרטיסים לאירווזיון?
  2. אם במחיר הזה אין בעיה למכור את כל הכרטיסים, אז במחיר נמוך יותר יהיה עודף ביקוש. כדאי שאדם שמציע להוריד מחירים ימליץ על מנגנון הקצאה חלופי. הגרלה? וועדה מסדרת?
  3. אולי נתניהו באמת רוצה לייבש את השידור הציבורי, כפי שכותב איתי שטרן. חבל שנתניהו לא עושה את זה בצורה נחרצת וחבל שהוא בכלל אפשר את הקמת תאגיד השידור.