שיר הלל למחקר הכלכלי המודרני?

סורש נאידו, דני רודריק, גבריאל זוקמן, “כלכלה בעידן שאחרי הניאו-ליברליזם”, באתר העוקץ, 09 לאוגוסט 2019

מה הסיכוי שסוציאל-פופוליסטים מהזן של המקופחים המקצוענים, שונאי הכלכלנים, יפרסמו מאמר שכולו שיר הלל למחקר הכלכלי המודרני? כנראה שאם בכותרת המאמר יש ביקורת על ניאו-ליברליזם זה מספיק:

“כלכלה בעידן שאחרי הניאו-ליברליזם”, זו הכותרת של תרגום של מאמר שפורסם באתר “העוקץ”, התרגום של יוענה גונן Yoan Gonen שעושה עבודה מצוינת כהרגלה, חוץ מהשימוש במונח “כלכלה” שלא תמיד ברור אם זה economics או the economy. המאמר נכתב על ידי שלושה כלכלנים מוכרים (במקרה את שלושתם אני מכיר אישית) סורש נאידו, דני רודריק, וגבריאל זוקמן, וכותרת המשנה כבר מבהירה:

הכלכלה בת-זמננו משתחררת סוף-סוף מפטישיזם השוק שלה ומציעה מגוון כלים כדי להפוך את החברה למכילה יותר. אבל כיצד נשכנע לא-כלכלנים שכלכלה היא חלק מהפתרון ולא מהבעיה? לקבוצת “כלכלנים למען שגשוג מכיל” יש תשובות

(כאן המינוח כלכלה מתכוון למחקר הכלכלי). המאמר המלא מאתר BOSTON REVIEW.

העניין הוא שהשיח הכלכלי בארץ כל כך מעוות, שאנשים כמוני נחשבים ניאו ליברלים (מה שזה לא יהיה), למרות שאני הרבה יותר קרוב לגישה הסוציאל-דמוקרטית המודרנית מהסוציאליסטים, גם אם הם מגדירים את עצמם סוציאל דמוקרטים. וכך אתר העוקץ מתרגם מאמר של אנשים שחושבים על הסוגיות הכלכליות בצורה מאוד דומה לצורה בה אני חושב עליהן. גם אם יש פערים, ובהחלט יש, הם זניחים לעומת הפערים האדירים מול העמדות של עורכי “העוקץ.”