ח”כ יוסי יונה מצייץ וחושף חוסר הבנה ויושרה

יוסי יונה, חבר הכנסת, מצייץ (בלי לטרוח לתייג אותי)

אופס, הנה יצא המרצע מהשק! ההחלטה להוריד את המימון הממשלתי של השירותים החברתיים, מודה מואב, היא אידיאולוגית!!! שנים הוא וחבריו טענו שהשיקול שמנחה אותם הוא מקצועי בלבד….

על כך הגבתי:

אני רוצה להימנע מהטענה שיונה פשוט משקר, אז אתן לו את הקרדיט שהוא לא מבין (ואכן ההבנה שלו מוגבלת מאוד). הכלכלן יכול לכל היותר לנתח חלופות. ברור שהבחירה בין חלופות היא אידאולוגית. מוזמן חבר הכנסת יונה להציג מקור כלשהו שטענתי אחרת. אגב, האידאולוגיה שלי היא רווחת הציבור.

ויונה בתגובה אחרת גם מבהיר:

בדיונים שונים שאני ניהלתי איתו הוא טען השיקול היחיד שמנחה אותו ככלכלן זה שיקול מקצועי, לא אידיאולוגי! הוא איש מקצוע ואחרים אידיאולוגיים. הוא נגד גידול בהוצאות הממשלה כי זה לא טוב ל״כלכלה״, כאילו ומדובר במדע מדויק…

שזה פשוט שקר גס (ושוב עדות לחוסר ההבנה העמוק של יונה את הדיון הכלכלי – אני אף פעם לא מדבר על “טובת הכלכלה” רק על טובת בני האדם, והטענה על מדע מדויק חסרת כל רלוונטיות לויכוח)

הוספתי גם הבהרה:

אדייק: הטיעונים שלי לגבי מדיניות הם למיטב השיקול המקצועי שלי הדרך להגדיל את רווחת הציבור, עם דגש על החלשים בחברה. ברור שהגישה שלי שמדיניות צריכה לשרת את רווחת הציבור היא אידיאולוגית

בהרצאות שלי לציבור אני עוסק בהבחנה החשובה שבין אמצעי למטרות, ומדגיש שהמטרות נגזרות מתפיסת העולם הערכית (ברור, לא?)

יוסי יונה מוזמן לשמוע הרצאה שלי, ולנסות להקשיב ולהבין.

זמין בבלוג שלי:
https://omermoav.com/video-grid-gallery/

כאן הציוץ של יוסי יונה