ועדה מיותרת לחקירה של יוקר המחייה

אני חושד שהשר משה כחלון החליט לפצות את הציבור באתנחתא קומית אחרי כל הנזק שהוא עושה כשר האוצר. אין הסבר אחר להחלטה להקים ועדה מיותרת לחקר יוקר המחיה ולהעמיד בראשה את ירון זליכה.

ראשית, כל התפקיד של הוועדה זה לאפשר לשר האוצר לא לעשות כלום, בעיקר לא לריב עם אף אחד, ולטעון לעשייה.

שנית, די ברור מה אפשר וצריך לעשות בשביל להוריד את יוקר המחיה, ועדה זו רק דרך לא לעשות. צריך להפסיק להיכנע לקבוצות אינטרסנטיות, בראשן ההסתדרות והוועדים החזקים שעושקים את הציבור דרך מחירי החשמל, המים, ולמעשה כל המוצרים והשירותים שצריכים חשמל ומים והובלה דרך נמלי הים והאוויר של ישראל. להפסיק להיכנע ללובי החקלאי ולאפשר יבוא של מוצרי מזון, ורצוי גם להפסיק להיכנע לתעשיינים ולאפשר יבוא חופשי של כל יתר המוצרים.

שלישית, ירון זליכה, שאיש שייעץ לשר האוצר כיצד להוריד את יוקר המחיה הוא האיש שכתב חוות דעת לחברת המלט הישראלית נגד חשיפה ליבוא, לחברות הסלולר נגד הורדת דמי הקישורית. הוא האיש שעומד לצד ההסתדרות ולצד ארגוני העובדים החזקים, הוא האיש שקידם את מפלגת העבודה (או את מרצ?) בבחירות האחרונות, ואת מרצ (או העבודה?) בבחירות לפני כן. שתי מפלגות שהדרך הכלכלית שלהן רק יכולה להעלות את יוקר המחיה בישראל. זליכה, גם רצוי לציין, לא באמת מבין גדול בכלכלה ולא מהסס פשוט להמציא נתונים כשזה משרת את האג’נדה שלו.

למי שפספס, כאן ביקורת מנומקת ומפורטת על הטעויות והסילופים של זליכה בניתוח כלכלי:
עומר מואב, “עומר מואב מנסה להפריך את טענות זליכה: במקום לתרום לדיון הציבורי הוא מחבל בו”, מאמר שמור – מוסף הארץ