המשך הניהול המזעזע של משבר הקורונה על ידי נתניהו

אחרי שנתניהו הודיע שההחלטות לגבי המשך הסגר יתקבלו מחר (יום חמישי 7.10.20), חברי קבינט הקורונה קיבלו הודעה שהישיבה בנושא תתקיים רק בשבוע הבא ביום שלישי אחה”צ. כרגיל, החלטות יתקבלו בלילה ואזרחי ישראל שוב יקבלו הודעה רק ברגע האחרון אם הם יכולים לפתוח עסקים, ולפי איזה כללים. אני מוכן להמר שהכללים לא יהיו ברורים ולא יהיו הגיוניים. כן, למרות שמשרדי הבריאות והאוצר וכל צוותי המומחים הסכימו על אסטרטגיית יציאה מהסגר, ברגע שזה יגיע לנתניהו ולקבינט של הכלומניקים, ההחלטות כבר יהיו נגועות באינטרסים צרים ובחוסר יכולת חשיבה וניהול.
נתניהו נשאר נתניהו: הוא לא מסוגל להשתנות, הוא ממשיך לנהל את המשבר בצורה מחרידה, ולעשות כאן נזק אדיר שנשלם עליו עשרות שנים, תוך כדי התנערות מוחלטת מאחריות אישית, ואפילו חלוקת מחמאות לעצמו.
והדחיה הזו אחרי שמראש חלק ניכר מהסגר הנוכחי פשוט מיותר – בעיקר האיסור על עבודה בעסקים ללא קבלת קהל, גם כאשר אפשר לשמור על ריחוק מספיק – ורק נועד לאפשר קיומו של מצב חירום וצמצום ההפגנות מול בלפור.
אפשר להתווכח אם ההפגנות מועילות כרגע (להרחקתו של נתניהו ממשרד ראש הממשלה למען העתיד שלנו) ומן הסתם יש בהן מקרי הדבקה. אבל לפי כל הנתונים הקיימים, היקפי ההדבקה בהן די זניחים, בוודאי בהשוואה למוקדי ההדבקה העיקריים, המוקדים שאיתם נתניהו חושש להתעסק.
אז מה היה לנו? סגר מופרז בשביל להרחיק את המפגינים מבלפור, והמשך הניהול המזעזע של המשבר על ידי נתניהו.
עכשיו מי שיכתוב כאן שמחליפים ראש ממשלה בקלפי, צודק (גם אם לא מדייק) אבל לא טענתי אחרת, בדמוקרטיה מותר גם להפגין וגם לכתוב פוסטים. לא נראה לי שחלק מהתכנית של ההפגנה זה לפרוץ למעון ראש הממשלה ולעשות לו לינץ’.
ומי שיסביר לי כאן שבפוליטיקה צריך לבחור בין חלופות, ובינתיים נתניהו עדיף, אז הוא פשוט לא מוכן להבין את הנזק האדיר שנתניהו עושה. אז כן, צריך לבחור בין חלופות:  גנץ עדיף, ניסנקורן עדיף, לפיד עדיף, גדעון סער עדיף, יובל שטייניץ עדיף, נפתלי בנט עדיף, איילת שקד עדיפה, שליח פיצה אקראי עדיף. הטיעון הידוע “אבל ניסנקורן” חוסל סופית על ידי מחדליו של נתניהו. גם התירוץ נתניהו רוצה אבל לא יכול, בגלל שלל תירוצים (דיפ סטייט, אילוצים קואליציוניים, האופוזיציה בקואליציה, הקואליציה באופוזיציה, הפרקליטות והפרקליטות בתוך הפרקליטות, הציבור, השמאלנים, הערבים, הקרן החדשה), היה תירוץ שגוי כבר לפני עשור, אבל גם הוא חוסל סופית על ידי נתניהו, ודרוש עיוורון נדיר למציאות בשביל לא לראות את זה.