ממשלת הרע במיעוטו לליברליים – בחירות 2019

אנשים שקוראים לעצמם ליברלים ומתכוונים לתמוך בבחירות הקרובות בממשלה של נתניהו ו”השותפים הטבעיים”, הבחירה שלכם מצחיקה ומלאה בסתירות פנימיות:

אתם תומכים בקואליציה סוציאל-פופוליסטית שכוללת את סחטני הקופה הציבורית, כופי הדת, המיזוגנים, הגזענים, ההומופובים, שואפי הסיפוח והאפרטהייד. אתם הליברלים שמצביעים עבור ממשלת נתניהו, אל תתלוננו על הפרוגרסיבים/סוציאליסטים שמשתמשים בשם ליברלים לשווא. אתם לא יותר טובים. עכשיו רבים מכם חושבים שאכן לא מדובר על ממשלת חלומות, אבל זה הרע במיעוטו. כי החלופה היא ממשלת שמאל, והמפלצת הנוראה מכל ניסנקורן.

לא נכון. הרע במיעוטו, לבעלי תפיסת עולם ליברלית, זו ממשלה של הליכוד עם מפלגות המרכז. ההבדל בין הליכוד לכחול לבן הוא די זניח. גנץ די ליצן, מולו נתניהו לחלוטין איבד משילות, ניסנקורן מול כחלון, חיים כץ, וכל המתפקדים מהוועדים, ולטעון שכל יתר הרשימה בליכוד נראים טוב יותר, דורש דמיון מפותח מאוד.

אז עבור ליברל אמיתי, ששואף לחירות ושגשוג, מוטב להצביע למפלגה שתגדיל את הסיכויים לשילוב של הליכוד עם מפלגות המרכז. אפשר להצביע כחול-לבן או ישראל דמוקרטית, ומי שליבו יותר ימינה, וחושש מאוד מממשלה של המרכז עם השמאל (סיכוי אפסי, אבל הסלידה מובנת), שיצביע לליברמן.

לא שאני מחזיק מליברמן אידיאולוג גדול או אפילו מישהו שמבין משהו בענייני כלכלה וחברה, אבל יותר קולות עבורו מגדילים בסיטואציה הנוכחית את הסיכוי לממשלת הרע במיעוטו, ממשלה שגם מייצגת בצורה הטובה ביותר את הרצון של רוב הציבור בישראל. בשונה מממשלת נתניהו עם השותפים הטבעיים שפועלת למען המיעוט הקיצוני והאנטי ליברלי.