הגזבר החברתי חוזר לפרק מיוחד

הגזבר בבניין המשותף מתמודד עם קשיים תקציביים: הרצונות להוציא כסף רבים, אבל התקבולים לא מספיקים, לכן הגזבר לוקח הלוואות הולכות וגדלות למימון הפער. ויש אתגר נוסף: לא כל הדיירים מקפידים לשלם לוועד הבית את מלוא הסכום במועד, לכן ישנן שנים בהן הגבייה נמוכה, וישנן שנים בהן משלמים הדיירים את חובם ואז הגבייה עולה על התחזית.

ובכן, בתום שנה שכזאת עם גבייה מעל התחזית, הצהיר הגזבר החברתי שאת העודפים בקופה הוא יחזיר לדיירים. בכוונתו, הוא הוסיף הבהרה, לחלק מתנות לדיירים בהגרלה. שני ילדים יזכו בחוג נגינה בחליל, שני מבוגרים יזכו לטיסה לחו”ל, ומשפחה אחת תזכה לסגירת מרפסת! דוברו הנאמן הוסיף ואמר: בשונה מגזברים קודמים שרק לקחו ולקחו, אנחנו גם מחזירים לדיירים!

הכלכלן מדירה 6, שידוע כבן אדם ממורמר, ניסה להרוס את החגיגה ואמר: אין בכלל עודפים בקופה. למרות הגבייה מעל התחזית, עדיין ההוצאות גבוהות מההכנסות, ובכל מקרה יש חוב גדול שצריך להחזיר. יתרה מזו, אם בשנה של גבייה מעל התחזית נגדיל את ההוצאה ואת החוב, מה יקרה בשנה של גביית תשלומים מתחת התחזית? האם אז נקצץ בניקוי חדר המדרגות ותחזוקת הבניין? אני סבור, שמוטב לא לחלק מתנות השנה.

על כך הגיב הדובר הנאמן: מדובר בעמדה אידיאולוגית נאו-ליברלית של הכלכלן, זו אינה עמדה מקצועית. העמדה שלנו עדיפה, חברתית !

ועכשיו אתם מוזמנים, אם עדיין לא עשיתם את זה, לראות את העימות בין מיכאל שראל לרועי פולקמן.

 

לכל הפרקים הקודמים בסדרת הגזבר החברתי: