הי שלי, זה עומר (תגובה לפוסט של יחימוביץ 27.9.16)

הי שלי, זה עומר, את מגדירה את המדיניות שאת מקדמת “סוציאל דמוקרטית” והציבור בישראל מאמין שאת מקדמת את המדיניות של דנמרק, שוודיה ופינלנד, אבל האמת היא שאין קשר בין המדיניות הפופוליסטית שלך לבין המדיניות שאימצו המדינות הסוציאל דמוקרטיות המצליחות. המדיניות שלך, של צמצום יבוא במטרה להגן על עובדים בתעשיות שאין בהן יתרון למשק הישראלי, היא פשוט לא המדיניות שקיימת באותן מדינות.

אפילו ארגוני העובדים במדינות הסקנדינביות תומכים ביבוא חופשי ובסגירת עסקים שלא יכולים להתחרות. הם מבינים שהדרך היחידה להעלאת הרווחה של כלל העובדים היא על ידי התייעלות ושיפור הפריון – לייצר את מה שיודעים לייצר ולייבא את מה שזול לייבא.אם היינו מתנהלים בשיטה שלך, של התנגדות לכל שינוי שפוגע בקבוצת עובדים כזו או אחרת, אז עדיין היו בישראל עגלונים שמחלקים קרח, עדיין היינו קונים רק טקסטיל תוצרת מקומית ועדיין היינו חיים ברמת חיים של שנות החמישים.ואגב, המיתוס שיבוא מגדיל אבטלה הוא פשוט לא נכון. כן, יבוא של מוצר מסוים יכול לחסל את אותה התעשייה, אבל יותר יבוא גורם לגידול בייצוא ולשיפור באיכות החיים. אין כלכלן, כולל הסוציאליסטים שבהם, שמצטרף לעמדה השגויה שלך, שיש לה השלכות נוראיות.

עכשיו, בגלל לחץ של כל מיני אינטרסנטים, ו”אידיוטים שימושיים” שמשרתים אותם, אז במקום לפתוח את שוק הבשר (או הדבש, או שמן הזית, או הדגים או כל מוצר אחר, מהרבים מאוד שיש עליהם מכס מטורף) ליבוא חופשי, מחלקים מכסות יבוא מוגבלות, אז באמת היבואן ירוויח הרבה והצרכן מעט. אבל אם פותחים את המשק ליבוא חופשי אז מחירים ירדו (כפי שקרה בכל הענפים שאכן נפתחו ליבוא חופשי: טקסטיל, אלקטרוניקה, עץ, ועוד). זה יעזור במיוחד לחלשים ולא יגדיל אבטלה. את, שלי יחימוביץ’, מקדמת מדיניות אכזרית.

נכון, את רק באופוזיציה, אבל כאשר הממשלה עלובה ופופוליסטית, יש לך יותר השפעה על הכלכלה הישראלית מאשר לראש הממשלה ולשר האוצר. הם עושים מה שהציבור רוצה, והציבור קונה את ההטעיות שלך.

 

Image may contain: text